We evaluate the impact of a large‐scale teacher coaching program in Peru, a context with high teacher turnover, on teachers' pedagogical skills and student learning. Previous studies find that small‐scale coaching programs can improve teaching of reading and science in developing countries. However, scaling up can reduce programs' effectiveness, and teacher turnover can erode compliance and cause spillovers onto non‐program schools. We develop a framework that defines different treatment effects when teacher turnover is present, and explains which effects can be estimated. We evaluate this teacher coaching program, exploiting random assignment of that program's expansion to 3797 rural schools in 2016. After two years, teachers assigned to the program increased their aggregate pedagogical skills by 0.20 standard deviations. The program also increased student learning; after 1 year, Grade 2 students' mathematics and reading scores increased by 0.106 and 0.075 standard deviations (of the distributions of those test scores), respectively. After three years, the cumulative effect increases slightly, to 0.114 and 0.100, respectively. One reason why these impacts are low is that some uncoached teachers moved into treated schools in years 2 and 3. Following our framework, we estimate that the impacts on students of having a “fully” coached teacher for all three years are 0.18 and 0.16 standard deviations for mathematics and reading comprehension, respectively.
Evaluamos el impacto de un programa de coaching docente a gran escala en Perú, un contexto con alta rotación docente, en las habilidades pedagógicas de los docentes y el aprendizaje estudiantil. Estudios previos han encontrado que los programas de coaching a pequeña escala pueden mejorar la enseñanza de la lectura y las ciencias en países en desarrollo. Sin embargo, la ampliación puede reducir la efectividad de los programas, y la rotación docente puede erosionar el cumplimiento y causar efectos indirectos en las escuelas que no participan en el programa. Desarrollamos un marco que define diferentes efectos del tratamiento cuando hay rotación docente y explica qué efectos pueden estimarse. Evaluamos este programa de coaching docente, explotando la asignación aleatoria de la expansión de ese programa a 3797 escuelas rurales en 2016. Después de dos años, los docentes asignados al programa aumentaron sus habilidades pedagógicas agregadas en 0.20 desviaciones estándar. El programa también mejoró el aprendizaje estudiantil; después de un año, las calificaciones de matemáticas y lectura de los estudiantes de segundo grado aumentaron en 0.106 y 0.075 desviaciones estándar (de las distribuciones de las calificaciones de esas pruebas), respectivamente. Después de tres años, el efecto acumulativo aumenta ligeramente, a 0,114 y 0,100, respectivamente. Una razón por la que estos impactos son bajos es que algunos docentes sin formación se trasladaron a escuelas tratadas en el segundo y tercer año. Siguiendo nuestro marco, estimamos que el impacto en los estudiantes de tener un docente con formación completa durante los tres años es de 0,18 y 0,16 desviaciones típicas para matemáticas y comprensión lectora, respectivamente.
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